Válečníci - Erin Hunterová Wiki
Advertisement

Bahňák (Mudclaw) je strakatý tmavohnědý mourek s jantarovýma očima

Bahňák je velice loajální k Větrnému klanu a udělal by cokoli, aby byl v bezpečí. Díky jeho bezohledné oddanosti ho Vysoký měsíc udělal svým zástupcem, aby vybalancoval velitelství Větrného klanu, Větrný klan je totiž často považován za nejslabší. Je ovšem také velmi nepřátelský ke kočkám z ostatních klanů a většinou s nimi nechce nic mít. Později však byl na pozici zástupce na poslední chvíli vyměněn s Jednofouskem, což ho rozzuřilo. Nakonec se spojil s Jestřábem a bojoval o své místo velitele, ale když prohrál, rozdrtil ho padající strom.

V knihách

Oheň a Led

Bahňák je válečník Větrného klanu, a jeho učedník je Pavučinka.

Les plný tajemství

Ohnivous zalže Bouřce, že mu Bahňák řekl o králičí díře blízko hranice Hromových s Větrnými.

Bouře přichází

Když jdou Modrá hvězda s Ohnivousem k Měsíčnímu kameni, Ohnivous se na chvilku odtrhne od Hvězdy a stane tváří v tvář Bahňákovi, Uchorváči a nejmenovanému kocourovi. Navzdory tomu, že je Hromový klan (Ohnivous a Šedý pruh) zachránili z vyhnanství, se chovají nepřátelsky. Ohnivous chce vysvětlit, že jen prochází, ale Bahňák je nechce nechat projít, protože jsou na jeho území. Modrá hvězda se vrátí a tvrdohlavě tvrdí, že je musí nechat projít, protože Hvězdný klan jim zajistí bezpečnou cestu. Bahňák je ale pořád naštvaný na Zlomeného, a tím, že ho Hromoví ukrývali, je nechce pustit, ani když ví, že zemřel. Modrá hvězda už toho má dost a chce se probojovat, ale tři kocouři jsou silní, a tak Ohnivous přesvědčí Hvězdu, ať jdou pro svoji bezpečnost zpět. Větrní je tedy odvedou ke čtyř stromům.

Po čtvrt měsíci Ohnivous znovu spatří Bahňáka na Shromáždění, sedí vedle Jednofouska a něco mu šeptá do ucha, pravděpodobně pomlouvá Ohnivouse. Ale oba přátelé (Ohnivous a Jednofousek) si z toho nedělají těžkou hlavu a odejdou od Bahňáka pryč. Bahňák je jeden z koček, co chce zjistit, co se stalo Drápovi.

Když Ohnivous s Bouřkou zachrání Mraka a vrací se domů přes vřesoviště, najde je hlídka Bahňáka, Pavučinky a Pajdy. Při bitvě Bahňák zaútočí na Bouřku, a na pomoc jí přiskočí Mrak, přičemž ho společně zaženou.

Poté Ohnivous zjistí, že Vysoký měsíc nesouhlasil s tím, jak mu a Modré hvězdě Bahňák nedovolil projít přes jejich území.

Nebezpečná stezka

Když se je Ohnivous na území Větrných, aby si promluvil s Vysokým měsícem kvůli podezření Modré hvězdy, že lovili na Hromovém území, spatří hlídku: Bahňáka, Jednofouska a Hlodáška. Poprosí Hlodáška, aby řekl Jednofouskovi, že je tady, ale ne Bahňákovi. Jednofousek Ohnivouse zavede do tábora, aniž by o tom Bahňák věděl, protože ho odlákal pryč.

Když se Ohnivous ocitne v táboře, Bahňák následuje Vysokého měsíce a protestuje na Ohnivousovu návštěvu, ale Vysoký měsíc ho umlčí. Když se Větrný klan a Hromový klan sejdou, Bahňák si myslí, že se Modrá hvězda zbláznila a chce zaútočit. Aby na sebe s Proužkem neskočili, musí Bahňáka celou dobu jednání držet Jednofousek.

Nejtemnější hodina

Bahňák společně s Uchorváčem a jedním učedníkem spatří Ohnivouse s Popeluškou, když jdou k Měsíčnímu kameni. Zjistí od nich, že Modrá hvězda zemřela, a dokonce i Bahňákovi je toho líto a tentokrát jim dovolí projít.

Běží pro pomoc k Hromovým, když na jeho klan zaútočí Tygří klan, ale kvůli jeho zraněním mu to trvalo dlouho, a Hromoví přišli pozdě.

Na konci bitvy s Krvavým klanem je vyžene společně s Vysokým měsícem, Sasankou, a dvěma učedníky.

Nové proroctví

Půlnoc

Ostrodráp ho uvidí s Jednofouskem a Vránkem, jak se vrací z území Hromových na své vlastní, a Bahňák je nervózně popožene, protože cítí Hromové. Prachovous, Veveruška a Ostrodráp je u toho přistihnou, a chtějí vědět, co dělají na jejich území, a Bahňák odvětí, že na něm nelovili. Poté, co se Vránek popral s Ostrodrápem, se neomluvil jako Jednofousek.

Když je sucho a hlídka Větrných po dohodě s Říčními si k nim jde pro vodu, je vidět s Vránkem. Sejdou k řece a skrčí se, aby se napili.

Východ měsíce

Bahňák, Uchorváč a neznámý mourek obklíčí Hnědoušku s Lístečkou na jejich území. Vypadají hubeně a nepřátelsky. Zeptá se, co tam dělají, a než se Lístečka může rozhodnout, co jim řekne, zaútočí na ni a Hnědoušku. Zaženou je až k území Říčních, a skoro jako by si toho nebyli vědomi. Tam Lístečce a Hnědoušce skočí na pomoc Křídlenka, a pomůže jim je odehnat.

Když si jde Ohnivý měsíc promluvit s Vysokým měsícem kvůli krádežím, Bouřka uvidí Bahňáka a Uchorváče, jak jim kradou kořist. Když to Ohnivý s Vysokým konzultují, Bahňák provokativně vykřikne, že je to jen výmluva na to, aby začali boj. Šedý pruh pak na Bahňáka zaútočí, a oba se porvou. Ohnivý měsíc jim přikáže, aby přestali, a Šedý pruh poslechne. Zeptá se jestli neslyšel Bahňákovy lži, a Ohnivý měsíc to potvrdí.

Rozbřesk

bude co nejdřív

Galerie

Citace

"Řekni mu, jak jsi za mnou přišel ty sám a nabídl jsi mi pomoc, pokud z tebe udělám zástupce Větrného klanu... a pokud ti později pomohu převzít kontrolu nad Říčními."

Bahňák k Jestřábovy v Záři hvězd

Advertisement