Válečníci - Erin Hunterová Wiki
Advertisement
Cedarheart
Pozor!! Tahle stránka obsahuje spoilery na nové knihy! Zde jsou informace, které vám vyzradí důležitý děj, pokud jste to ještě nečetli.

Obláček (Littlecloud) je malý, drobný, mourovatý kocour s modrýma očima.

Obláček byl válečníkem Stínového klanu. Společně s Flíčkem hledali pomoc u Hromového klanu, když byl jeho klan a po vyléčení se rozhodl stát léčitelem, protože cítil, že pozice válečníka není pro něj.

V knihách[]

Proroctví začíná[]

Vzhůru do divočiny[]

Obláček je učedník Stínových pod vedením Ostříže. Na Shromáždění se ptá Ohniváka, co je to Tygří klan. Šedák jim to pak vysvětluje. Není si úplně jistý a nakonec přijde Lev a dovysvětlí jim to. Ptá se Obláčka na jeho klan a kolik je mu měsíců, ale on rozpačitě zírá do země. Nakonec odpověděl šest měsíců. Lev poznamená, že je moc malý, načež Obláček zamumlá, že to má po matce a rychle se vzdálí. Lev říká Ohnivákovi a Šedákovi, že i když je Oblíček malý, byl přinejmenším zvědavý a přál si, aby učedníci Hromového klanu projevili co největší zájem o příběhy svých starších.

Oheň a led[]

Obláček se stává válečníkem.

Bouře přichází[]

Obláček a Flíček jsou zajati hlídkou Hromových, protože spali na jejich území. Žlutozubka pozná, že jsou nemocní a nařídí jim, aby okamžitě odešli. Obláček nechce, kočky umírají a on se bojí, že je Rýmák nechá zemřít také. Navzdory Popeluščině touze pomoci jim, Ohnivý a Bouřka dostanou rozkaz doprovodit nemocné kočky na hromovou stezku. Ohnivý jim chytí myš, ale kvůli nechutenství toho Stínoví moc nesní. Co snědí, brzy poté vyzvrací. Jakmile odejdou, Ohnivý a Bouřka je následují a zjišťují, že oba použili tajný tunel vedoucí pod Hromovou stezkou, aby se dostaly zpět domů.
Později Ohnivý objeví Flíčka a Obláčka u Popelušky, která je tajně léčí. Ohnivý trvá na tom, že je pošle domů, než se nemoc rozšíří, ale Popeluška je nenechá odejít, dokud se úplně nevyléčí.

Nebezpečná cesta[]

Obláček se objeví u Měsíčního kamene a řekne Popelušce, že se stal Rýmákovým učedníkem. S nadšením pokračuje a říká, že když byli on a Flíček nemocní, Popeluška věděla, co dělat: dala jim léčivé byliny, aby je vzali zpět do klanu a tím ho inspirovala, aby se stal léčitelem. Poté řekne, že Flíček se sním nevrátil, protože se bál, že znovu chytí nemoc, i když s sebou měli léčivé byliny. Na závěr říká, že o pár dní později našel jeho tělo vedle Hromové stezky. Popeluška se ho pokusí uklidnit.

Nové proroctví[]

Půlnoc[]

Obláček čeká na ostatní na úpatí Velké skály. Po smrti Rýmáka je jediným léčitelem svého klanu a Lístečka poznamená, že je sám, protože nemá žádného učedníka. Když je spatří, vyskočí na tlapy a zavolá na pozdrav. Později, když se připojí k ostatním v Měsíčním kameni a požádá své válečnické předky, aby ukázali léčitelům osud jejich klanů.

Východ měsíce[]

Obláček diskutuje s Černým měsícem a Popeluškou. Léčitelé tvrdí, že jíst krysy je nebezpečné a může mít za následek smrtelnou nemoc. Obláček uvádí, že byl sám nemocný a zemřel by, kdyby tam nebyla Popeluška. Černý měsíc naštvaně tvrdí, že nemoc byla jen trestem od Hvězdného klanu, protože Černý měsíc (myslel tím Čerňáka, ne sebe) nebyl správně vybraný vůdce.
Později, na setkání léčivých koček o půlměsíci, řekne, že Černý měsíc posílá válečníky, aby přinesli potravu pro vrány ze skládky a že ještě neměli žádnou nemoc, ale je to jen otázka času. Také se zmíní, že se snažil svému klanu říct, aby se nedotýkal žádné mršiny, ale že je to těžké, protože Černý měsíc vydává všechny rozkazy a většina jeho členů z klanu je tak jako tak příliš hladová, než aby se starala o to, co jedí.

Rozbřesk[]

Je poprvé spatřen, když klany čekají na znamení od umírajícího válečníka, které jim ukáže jejich nový domov. Stínový klan však nechce čekat, a tak se vydávají zpět na své území, protože Černý měsíc naznačuje, že každý klan se stará sám o sebe.
Když je tábor Stínových zničen, přichází o všechny zásoby bylin. Když se Stínoví se svolením Hromových přemístí na Slueční skály, je mu nařízeno jeho velitelem, aby se postaral o členy klanu. Po nějakém přemlouvání Černý měsíc dovolí Koudy, Popelušce a Lístečce, aby Obláčkovi pomohli. . Po ošetření většiny koček Říční oznámí, že budou cestovat na nové území s Větrnými a Hromovými. Protože Stínoví přišli o tábor, nemají jinou možnost než cestovat s ostatními. Obláček rozdává cestovní byliny.
Během cesty s ním Černý měsíc konzultuje, zda přijmout přístřeší u Kmene tekoucí vody či nikoliv.

Záře hvězd[]

Obláček dorazí na setkání léčivých koček spolu s Křídlenkou. Okamžitě chce vědět, jak je na tom Vysoký měsíc. Poté se ptá, jestli si jsou klany jisté, že je to to správné místo, které pro ně Hvězdní zamýšleli a poznamenává, že bez Měsíčního kamene se klany mohou dostat k Hvězdnému klanu jedině přes sny a znamení a on žádná nedostal.
Když léčitelé prozkoumávají ostrov, opakovaně se snaží přesvědčit ostatní léčitele, že ostrov by byl ideální pro shromáždění.
Na dalším setkání léčitelů říká, že Hvězdní ví, co klany potřebují, a možná se to snaží říct kočkám, ale oni nerozpoznávají jejich znamení. Hnědouš oponuje, je to absurdní. Když se ptá Křídlenky na to, že má nemocné starší, zdráhavě odpoví ano a zírá přitom na Lístečku.
Později, když se medicinální kočky setkávají u Měsíčního jezírka, on i Hnědouš, vypadají velmi ustaraně a Lístečka si klade otázku, zda dostali varování jako ona. Je také viděn, jak jásá s ostatními léčivými kočkami, když se Lístečka stává Jezerní lístkou.

Stmívání[]

Obláček jde na setkání a připojuje se k ostatním lékařským kočkám u kořenů Velkého dubu. Později toho měsíce, on a ostatní léčitelé míří k Měsíčnímu jezírku. Srdečně pozdraví Popelušku a když se Popeluška ptá, zda se jeho klanu daří dobře, zdá se, že je roztržitý, když odpovídá.
Poté, co ve snech komunikují s Hvězdnými navrhuje, aby je probrali, protože jsou mnohem matoucí než obvykle. Chvěje se, když vykládá o hlasu, který ve snu předpovídá smrt a nebezpečí. Když odcházejí, znovu navrhne, že by měli o snu diskutovat, až se příště setkají. Na pozdějším Shromáždění sděluje ostatním léčivým kočkám, že měl stále stejný sen a že to vždy věští nebezpečí. Ptá se ostatních, jestli mají jasnější znamení.

Západ slunce[]

Na setkání léčitelů Jezerní lístka oznamuje, že Popeluška zemřela. Obláčka to šokuje a je z toho viditelně otřesen. Na konci setkání nabídne Lístce pomoc, kterou ona odmítá. Později, když si Stínoví myslí, že Hromová klan je slabý, protože na něj zaútočili jezevci, Ostrodráp obviňuje Lístku, že řekla Obláčkovi o útoku jezevců a o Popelušce. Nakonec se ukázalo, že tot zprávu rozšířil Jestřáb, nikoliv Obláček.

Síla tří[]

Vidění[]

Je přítomen na schůzce při půlměsíci a srdečně vítá Jezerní lístku, což Sojkotlapku překvapí. Ptá se, jestli se válečníci jejího klanu zotavili ze zranění z bitvy, a přestože Sojkotlapka hledá v jeho hlase triumf, nachází pouze obavy. Poté poznamená, že Žaluďák pořád kulhá a Lístka mu radí, aby použil kostival. On poznamená, že mu došel a Černý měsíc mu nedovolí si ho jít vypůjčit k ostatním léčitelům. Lístka mu slíbí, že mu ho nechá trochu ležet na hranici mezi jejich klany.
Obláček se pak ptá Sojkotlapky, jestli ho baví být učedníkem, když ho Lístka poprvé seznámí s ostatními léčiteli. Když Lístka zmíní, že Sojkotlapka už zná všechny bylinky, je velmi ohromen. Také se shání po Poštolítlapce, léčitelském učedníkovi Větrných a zajímá ho, proč chybí.
Později jde spolu s Lístkou a Hnědoušem ke Křídlence pro bylinky.
Na následujícím shromáždění oznámí, že měl sen, že kočka přinesla do tábora podivnou kořist, a když se do ní zakousl, byla plná červů. Lístka si myslí, že to mohlo být znamení, že je třeba mít na pozoru před neobvyklou kořistí. Černý měsíc poté obviní Ohnivého, že jeho útok na tuláky a samotáře rozhněval Hvězdný klan.

Temná řeka[]

On a Hnědouš vedou ostatní léčitele na setkání.

Drobnosti[]

  • Má přátelský vztah s Popeluškou, bere ji jako sestru.

Galerie[]

Advertisement