Válečníci - Erin Hunterová Wiki
Advertisement

Ohnivý měsíc (Firestar) je štíhlý, bitvami-zjizvený, zrzavý mourovatý kocour s ohnivě zbarvenou, elegantní, hustou srstí, světle oranžovým břichem, jizvou na boku, a dlouhým ocasem. Má světlé, smaragdově zelené oči a jedno natrhlé ucho.

Narodil se jako mazlíček se svojí sestrou Princeznou. Přátelil se se Čmouhou, ale když ve věku šesti měsíců dostal nabídku od Modré hvězdy přidat se do Hromového klanu. Rozhodl se na nabídku přistoupit a stal se učedníkem. Přátelil se především s Šedivákem a Havranem a postupně se stal válečníkem. Přinesl do klanu Mráčka a později zachránil Modrou hvězdou před Drápem, který ji zradil. Stal se zástupcem a po smrti velitelky převzal vedení klanu a získal devět životů.

Vedl svůj klan proti Měsíčnímu drápu a později v bitvě proti Krvavému klanu. S Bouřkou má dvě dcery, Lístečku a Veverku, a snažil se vést svůj klan co nejlépe během ničení lesa dvojnožci. Když se rozhodlo, že bude potřeba staré teritorium opravdu opustit, dbal na to, aby odešli opravdu všechny čtyři klanu, ač měl příležitost odejít dříve s Větrným klanem

Ohnivý měsíc je také kočka z proroctví ,,Oheň zachrání klan", vyloženým Tečkou.

V knihách

Divoké kočky

(Vzhůru do divočiny)

Ještě jako Zrzek, jednu osudnou noc vejde do lesa blízkého jeho domu.

Šedý Pruh (v té době ještě Šedák) ho napadl a objevila ho Modrá hvězda a Lev. Modrá hvězda se ho zeptá, jestli se chce přidat do jejího klanu. Zrzek se zeptá, jestli si o tom může popřemýšlet, a říct jim jeho odpověď až zítra. Modrá hvězda souhlasí. Další den si Zrzek vybral, že se k nim připojí.

Druhý den ráno se rozloučí se svým nejlepším přítelem Čmouhou, a na místě, kde se minulý den setkal s klanovými kočkami, na něj už čekají Lev s Bílým Vichrem. Zavedou ho do tábora a tam ho Modrá hvězda představí klanu, ale klanu se nelíbí, že byl mazlíček, hlavně Dlouhému. Aby Zrzek dokázal, že dokáže být válečník, se porve s Dlouhým a vyhraje, ale Dlouhý mu v boji utrhne obojek. Tím ho tedy Modrá hvězda a ostatní přijmou do klanu, a stane se válečnickým učedníkem s novým jménem: Ohnivák.

Ohnivák zde prochází výcvikem a různými zážitky (Např.: objevení Žlutozubky, Shromáždění...). Na konci knihy pomůže vyhnat Zlomeného měsíce ze Stínového klanu a díky tomu dostane válečnické jméno - Ohnivé srdce neboli Ohnivous.

Oheň a Led

Ohnivous již na začátku před shromážděním říká Modré hvězdě, že Havran není mrtvý.

V této knize také Ohnivous společně s Šedým pruhem přivedou zpět Větrný klan.

Ohnivous dostává svého prvního učedníka - je jím Popeluška, dcera Bělky a Lva. Spolu s jejím bratrem Kapradíkem, kterého cvičí Šedý pruh, prochází výcvikem. Jednou jdou všichni čtyři na obhlídku území a jelikož je bezlistí, řeka je pokryta ledem. Popeluška se tam rozběhne a Šedý pruh jí odstrčí aby nespadla, ale sám se do vody propadne. Zachrání ho Říční válečnice Stříbrnka.

Potkává také svojí sestru - Princeznu, která žije u dvounožců a čeká koťata. Tajně ji navštěvuje. Když se jí koťata narodí, tak přinese Ohnivousovi ukázat svého prvorozeného syna. Rozhodne se, že ho dá klanu, Ohnivous to nejdřív zamítá, ale pak si kotě vezme. Modrá hvězda ho pojmenuje Mráček a vychová ho Mourka, která se stará o svoje dvě koťata (Kapradina a Šedivák).

Les plný tajemství

Ohnivous na farmě od Havrana zjistí, že Dráp zavraždil Rudocha. Ohnivous poté podezírá Drápa z nehody co se stala Popelušce. Myslí si, že Dráp nachystal past na Modrou hvězdu do které ale bohužel skočila Popeluška. Zjistí také od Šedivky z Říčního klanu že ji tenkrát Dubas přinesl koťata (Mlhu a Kameňáka) která páchla Hromovým klanem. Ohnivous ale slíbí že to Mlze ani Kameňákovi neřekne. Ohnivous se také stará o učedníka Šedého pruha a svého synovce Mráčka.

Ohnivous poté lituje Šedého pruha který ztratil svou družku Stříbrnku při rození koťat. Modrá hvězda později Ohnivousovi řekne, že Mlhu a Kameňáka musela odevzdat Dubasovi protože se potřebovala stát zástupkyní velitele. Kdyby se zástupcem nestala ona, stal by se jim Bodlák který by nebyl dobrý velitel.

Ohnivous pak zachrání Modrou hvězdu před Drápem který se ji pokusil zabít. Ohnivous po tom co Drápa porazí, řekne klanu pravdu o smrti Rudocha a Modrá hvězda Drápa vyloučí z klanu. Ohnivous je pak jmenován zástupcem velitele Modré hvězdy. Šedý pruh se rozhodne odejít do Říčního klanu za svými koťaty a Ohnivous tak zůstane sám. Stále je ale zástupce který bude mít ještě dost práce.

Ztracený válečník

Ohnivé Srdce se zde jmenuje Ohnivý měsíc a objeví se na začátku první kapitoly když Šedý pruh vzpomíná na časy kdy Ohnivého měsíce potkal v lese jako mazlíčka. Pak je tam scéna kdy hoří les a Ohnivý měsíc se ztratí Šedému pruhu z očí.

Později se objeví ve snu Šedého pruha kdy kolem sebe slyší spoustu hlasů jiných koček.

Válečníkův návrat

Ohnivé srdce se objeví na konci knihy jako Ohnivý měsíc, když se Šedý pruh vrací zpátky ke klanu.

Drobnosti

  • V Německé verzi se jako mazlíček (Zrzek/Rusty) jmenoval Sammy

Seznam zabitých koček

  • Postrach

Povaha

Je mírumilovný a konflikt řeší raději slovy než drápy. Svá rozhodnutí pečlivě promýšlí a naslouchá ostatním. Se všemi se snaží dobře vycházet, ačkoli se kvůli tomu někdy dostává do problémů. Je velmi loajální klanu a potrpí si na dodržování klanových zvyků.

Galerie

Advertisement