Válečníci - Erin Hunterová Wiki
Advertisement

Půlocas (Halftail) je tmavý mourek, jen s částí ocasu.

Půlocas byl válečníkem Hromového klanu pod jménem Vrabčoun. Byl učitelem Rudocha a Sněhoušky. Se svou družkou Jednoočkou měli syna Vánka a dceru Myšku. Zemřel, když se nadýchal kouře a odešel do Hvězdného klanu.

V knihách[]

Proroctví začíná[]

Vzhůru do divočiny[]

Když Ohnivý a Šedý navštíví doupě starších, Půlocas je zdraví. Šedý vysvětluje Ohnivému, že přišel o část ocasu vinou jezevce, takže už nemůže šplhat, jelikož se bojí pádu.

Oheň a led[]

Půlocas je první kočka, která se probudí po vigilii Ohnivouse a Šedého pruha. Ohnivous ho zahlédne jak se pohybuje ve stínu doupěte starších a hledí na doupě válečníků. Po návratu Hromových koček ze Shromáždění zavolá Půlocas na Modrou hvězdu a ptá se, jaké jsou zprávy. Další den, když jsou Šedý pruh a Ohnivous na své misi najít Větrný klan, Ohnivous si pamatuje příběh o tom, jak Půlocas ztratil ocas kvůli jezevci. Když se vrátí domů poté, co úspěšně přivedli druhý klan domů, Půlocas se usadí vedle Ohnivouse s pozdravem a řekl, že se někdy musel podělit o příběh se staršími. Během dalšího Shromáždění se klany dohadují kvůli zvláštním vůním, které se nacházejí na všech jejich územích, a mraky začnou zakrývat měsíc, na který Půlocas křičí, že Hvězdný klan poslal temnotu. Když Bílý vichr objevil králičí kosti s vůní Stínového klanu všude, Bělka a Půlocas spěchají ze svých doupat, aby viděli, co se děje, a připlížili se blíže, aby očichali kosti.

Bouře přichází[]

Když začne hořet v táboře, zůstane v něm uvězněn spolu s Ostružinokotětem a Záplatou. Ohnivý a Žlutozubka se pro ně vrací, Ohnivý však zjišťuje, že se Záplata nadýchal kouře a už mu není pomoci. Rozhodně se tedy zachrání Ostružinokotě. Žlutozubka se snaží dostat Půlocase do bezpečí, ovšem cestu jim zatarasí padající strom a obě kočky uvíznou na místě. Nakonec on i Žlutozubka umírají jako Záplata.

Nebezpečná stezka[]

Je zmíněn Jednoočkou během rozhovoru Ohnivého s Bílým mrakem, když řeší změnu jména Beztváře.

Super edice[]

Věštba Modré hvězdy[]

Je válečník Hromového klanu pod jménem Vrabčoun. Poprvé je viděn, když na něj upozorní Měsíčnice. Modřinka cítí jeho pach u hranice tábora, což znamená, že byl na ranní hlídce . O chvilku později vyběhne z kapradí a hlásí, že jim Větrní kradou kořist. Když se Borový měsíc ptá, zda byla na hranicích krev, odpovídá že veverčí krev. Větroň se ptá, jestli se tam nemohl pach dostat náhodou vzduchem ale válečníci nesouhlasí. Po diskuzi je viděn s ostatními válečníky, jak si naštvaně povídají.
Když se Modřinka a Sněžinka, stanou učednicemi, stane se Sněžinčiným učitelem. Je zmiňováno, že vypadá docela překvapeně, že byl vybrán, ale následně začne být velmi aktivní a jde své učednici ukázat řeku.
Příští ráno Sněhotlapka prozradí Modrotlapce, že ji její učitel vezme na lov. Modrotlapka si stěžuje, že její sestra už viděla čtyři stromy. Zatímco se Sněhotlapka napodobí hlas svého učitele a mluví o pachu Říčního klanu, její učitel se objeví a zeptá se, zda je připravena jít, čímž ji překvapí. Zamíří z tunelu a nabádá ji, aby si pospíšila.
Když Skálochlup a Vrabčoun vezmou své učednice na společný lov, Skálochlup navrhne navštívit Soví strom, Vrabčoun uvažuje, zda by nebylo lepší lovit u Velkého platanu. Modrotlapka se ptá, jak je to daleko a Vrabčoun jí říká, že moc daleko ne. Poté, co dorazí k Velkému platanu, učí válečníci své učednice lovit. Poté, co se Sněhotlapce nepodaří chytit myš, přiznává, že se mu líbilo její nadšení, ale její technika potřebuje vylepšit. Modrotlapka si všimne škádlivé lehkosti v jeho tónu. Povzbuzuje svou sestru a říká, že byla rychlá, ale Vrabčoun poznamená, že rychlost zde není podstatná. Zdůvodňuje, že dovednost je mnohem důležitější.
Jiný den Modrotlapka chytí velkou veverku a Vrabčoun je ohromen. Poté, co dorazí do tábora, Sněhotlapka slíbí, že příští den něco chytí, což vede k tomu, že jí Vrabčoun připomene, že to není soutěž. Poté, co se Modrotlapka vrátí se shromáždění, přesvědčuje svou sestru, aby se zeptala Vrabčouna, zda může jít na to další.
Když se Sněhotlapka probudí, řekne Modrotlapce, že jí Skálochlup řekl, ať si pospí. Poté odejde se svým učitelem na lov, protože si potřebuje procvičit pronásledování. Když Husipírko obdrží znamení v hraboši, které mu říká, aby napadly Větrné, Vrabčoun vyrazí vpřed, nadzvedne hraboše svým drápem, aby ho klan viděl, a zaječí, že musí zaútočit jako první. Borový měsíc si od něj hraboše převezme. Vrabčoun poté tlačí na svého vůdce, aby to schválil. Tvrdí, že není o čem rozhodovat, protože Hvězdný klan již rozhodl.
Jeho učednice Sněhotlapka se stane válečnicí. Vrabčounovou družkou se poté stane Běloočka a ti dva spolu mají dvě koťata. Budoucí Myšku a Vánka. Později dostane nového učedníka, který se pod jeho vedením úspěšně stane válečníkem Rudochem.
O mnoho měsíců později se uvádí, že v boji s jezevcem přišel o polovinu ocasu. Protože je pro něj mnohem těžší udržet rovnováhu na stromech bez ocasu, odchází do doupěte starších a změní si jméno.

Drobnosti[]

  • Půlka jeho ocasu byla ukousnutá jezevcem
  • Jeho válečnické jméno bylo Vrabčí chlup (Sparrowpelt). V překlade do knihy Vrabcochlup.
Advertisement