Válečníci - Erin Hunterová Wiki
Advertisement

Popeluška (Cinderpelt) je tmavě šedá kočička s modrýma očima a zmrzačenou zadní tlapkou

Popeluška se narodila Bělce do Hromového klanu a stala se učednicí Ohnivouse. Byla velmi temperamentní a zvídavá, měla aspekty stát se výbornou válečnicí. Bohužel byla sražena autem a její zadní tlapka zůstala doživotně zmrzačena. Kvůli tomu dlouho nemohla dlouho trénovat s Ohnivousem a protože jí nebavilo jen ležet v léčitelském doupěti, začala pomáhat Žlutozubce.

Z Popelušky se nakonec stala léčitelka a přijala jako učednici Lístečku, Ohnivousovu dceru.

V knihách

V sérii první

Divoké kočky

Popeluška a její sourozenci jsou kojení jejich matkou, Bělkou.

Během útoku Stínového klanu jsou koťata uneseny a Tečka je zabita, ve kterém je Žlutozubka obviněna jako únoskyně a vrah, protože po bitvě zmizela. Brzy se však zjistí, že je ukradl Ostřiž ze Stínového klanu, a koťata jsou brzy zachráněny.

Jejich matka Bělka je velmi šťastná, že má své koťata zpět. Ona si kvůli tomu vytvoří velmi dobrý vztah s Ohnivákem.

Oheň a Led

Bude co nejdříve

Les plný tajemství

Bude co nejdříve

Bouře přichází

Bude co nejdříve

Nebezpečná stezka

Bude co nejdříve

Nejtemnější hodina

Během bdění Modré hvězdy, Ohnivous usne mezi ní a Bílým vichrem. Popeluška probudí Ohnivous poté, co usnul, a ujišťuje ho, že si toho nikdo nevšiml.

Popeluška doprovází Ohnivouse k Měsíčnímu kámenu, aby získal jméno svého vůdce a devět životů od Hvězdného klanu. Po ceremonii je tam, když se Ohnivý měsíc probudí. Řekne mu, že ví, že se něco pokazilo, protože cítila krev.

Když ProužekHnědulce bobule smrti, Popeluška se jí podaří zachránit právě včas tím, že ji přiměje spolknout listy řebříčku, což jí způsobí nevolnost a vykašlávání jedovatých plodů. Nechá Hnědulku zůstat v léčitelské doupěti několik dní poté, aby se zotavil z napětí. Hnědulka říká Popelušce, jak ji Proužek nakrmil bobule smrti.

Popeluška se připravuje na vyléčení mnoha zraněných koček, když se bitva s Krvavým klanem blíží, a požádá Ohnivého měsíce, zda by nemohla mít nějakého učedníka, který by jí pomohl. Ohnivý měsíc jí dává Kapradinku, aby pomáhala kočkám zraněným v bitvě, místo aby bojovala, protože mladá učednice umí dobře s nemocnými kočkami. Ukázalo se, že Prachovousovi se velmi ulevilo, když je vybrána, aby pomohla Popelušce.

V sérii druhé

Půlnoc

Bude co nejdříve

Východ měsíce

Bude co nejdříve

Rozbřesk

Bude co nejdříve

Záře hvězd

Bude co nejdříve

Stmívání

V prologu dostává od Hvězdného klani znepokojivé zprávy: Modrá hvězda jí řekla, že brzy zemře, ačkoli Hvězdný klan nevěděl kdy. S vědomím, že to není žádný způsob, jak to změnit, se Popeluška podřídí slovům Modré hvězdy a utěší ji slova ostatních koček Hvězdného klanu, kteří ji ujišťují, že žila dobrý život.

V jednu chvíli Popeluška řekne Jezerní lístce, že Hromový klan má štěstí, že má dvě léčítelky, a Jezerní lístka si všimne strašidelný výraz v Popeluščiných očích, ale ignoruje ho.

Jezerní lístka je velmi roztržitá a začíná zapomínat na své bylinky a Popeluška je na svou učednici podrážděná a zdá se, že podezřívá zdroj svého učedníka, který ji rozptyluje – její lásku k Vranímupírku –, ale nic neříká.

Když se Jezerní lístka rozhodne s Vranímpírkem utéct, Popeluška ji přímo konfrontuje a řekne jí, aby neudělala takovou chybu. Následuje hádka a Jezerní lístka obviní Popelušku z toho, že nerozumí, protože nikdy nebyla zamilovaná a nevěděla, jako ostatní kočky, o jejích pocitech k Ohnivému měsíci. Popeluška se jen dívá na Jezerní lístku s podivným výrazem v očích. Rozzlobí se natolik, že nakonec skočí na Jezerní lístku a snaží se ji drásat. Zdá se, že Jezerní lístka je odhodlaný se bouřit a odchází s Vranímpírkem.

Během jejich nepřítomnosti Hnědouška začne mít své koťata a zatímco ona rodí, začnou na tábor útočit jezevci. Brání je, jak umí, ale je to zbytečné. Popeluška je těžce zraněna, když se snaží pomoci Hnědoušce s roděním, a Jezerní lístka přiběhne právě ve chvíli, kdy má zemřít. Jezerní lístka a Vranípírko dorazí a vyženou jezevce zpět ze školky, aby zabránili dalšímu zranění, a Jezerní lístka se poté vrátí ke svojí staré učitelce. Ve svých posledních chvílích Popeluška říká Jezerní lístce, že věděla, že zemře, a že je s tím v pořádku, protože ví, že o klan bude dobře postaráno, i když Jezerní lístka se divila, proč jí to neřekla a přinutila ji zůstat.

V mangách

Válečníkův návrat

Popeluška se objevila ve vzpomínkách Šedopruha, když se vrátil do rozbitého tábora Hromového klanu.

Drobnosti

  • Popeluška vždy zčásti tajně milovala Ohnivého měsíce
  • Stala se učednicí dříve než měla šest měsíců
  • Její barva srsti připomíná vyhaslé uhlíky
  • V češtině jí zůstalo učednické jméno i poté, co se stala plnohodnotnou léčitelkou
    • V angličtině se jméno změní (Cinderpaw -> Cinderpelt)

Galerie

Advertisement