Válečníci - Erin Hunterová Wiki
Advertisement

Sasanka (Morningflower) je trojbarevná kočka s jantarovýma očima.

Narodila se do Větrného klanu, a když dospěla, ona a zbytek jejího klanu byli vyhoštěni Stínovými. Ve vyhoštění porodila Hlodáška. Ohnivous a Šedý pruh přivedli Větrné zpátky domů a Sasanka dovolil Ohnivousovi chvíli nést svoje kotě.

Nadále byla vděčná Ohnivousovi a když se Hlodášek stal učedníkem, Jednofousek byl jeho učitelem. Nicméně, Hlodášek byl zavražděn Měsíčním drápem, když Tygří klan zaútočil na tábor Větrných. Sasanka pomstila smrt svého syna v bitvě proti Krvavému klanu. Poté se ostala starším a zúčastnila se cesty za novým územím. Onemocněla, když Křídlenka omylem dala starším znečištěnou vodu, ale uzdravila se.

V knihách[]

Proroctví začíná[]

Oheň a led[]

Sasanka je silně březí matka a potřebuje si odpočinout. Když se Větrný klan vydá na zpáteční cestu domů, Sasanka potřebuje neustálou pomoc od odstatních členů a Ohnivého srdce. Její porod byl náročný a pouze jedno kotě, Hlodášek, přežilo. Ohnivý jí nabízí, že vezme její kotě a ponese ho. Je podezřívavá, ale brzy se uklidní poté, co uvidí soucit v jeho očích. Ohnivý zůstává blízko ní, aby neztratila syna z dohledu.

Později, když Hnědouš uvidí v oblacích znamení, křičí a Sasanka se ho ustaraně ptá, co se děje. Když se Větrný klan vrátí domů, poděkuje a je nadšená, že je doma. Okamžitě zamíří do školky, aby svému kotěti vyrobila pelíšek.

Les plný tajemství[]

Spolu se zbytkem klanu je pobouřena, když zjistí, že Hromoví ukrývají Zlomeného měsíce. Účastní se překvapivého útoku na Hromový klan a je vidět, jak bojuje s Dlouhým. Pak zaútočí na Ohnivého aniž by si nejprve uvědomila, kdo to je, ale pak ho pozná a zastaví se a nechá ho na pokoji.

Bouře přichází[]

Když Jednofousek pozdraví Ohnivého na shromáždění, zmiňuje, že Sasančin syn Hlodášek je nyní učedníkem a tohle je jeho první Shromáždění.

Nebezpečná stezka[]

Ohnivý pozná Hlodáška na shromáždění a Jednofousek mu ho představí. Hlodášek stydlivě řekne Ohnivému, že mu matka o něm už vyprávěla.

Sasanka je později viděna v bitevní linii během konfrontace mezi Větrnými a Hromovými, kdy stojí vedle svého syna a Jednofouska.

Nejtemnější hodina[]

Když kočky Hromového klanu dorazí poté, co nově vzniklý Tygří klan zaútočí na Větrný klan, Sasanka stojí uprostřed mýtiny a křičí. Zírá na mrtvé tělo svého syna. Jednofousek říká Ohnivému, že Měsíční dráp chytil mladého učedníka a zabil ho, jako ukázku toho, co se stane každé kočce Větrného klanu, kdyby se k němu nepřidali. Ohnivý přistoupí k truchlící matce a dotkne se nosem jejího ramene, aby upoutal její pozornost. Ona se na něj podívá a říká, že nemůže uvěřit, že jí to Hvězdný klan udělal.

Sasanka se později účastní setkání Lvího a Tygřího klanu, oči má chladné a touží pomstít svého syna. V bitvě s Krvavým klanem útočí na bílého válečníka Krvavého klanu. Zuřivě ho seká do boků, zatímco křičí jméno svého mrtvého syna, přičemž veškerý svůj smutek z vraždy svého syna. Ohnivý měsíc vidí v jejích očích záři uspokojení a poznamenává, že se nyní cítí, že je smrt jejího syna pomstěna.

Nové proroctví[]

Půlnoc[]

Sasanka se rozhodne odejít ke starším. Pírka se zastaví, aby ji pozdravila. Přestože mluví zdvořile, nemluví přátelsky, protože kočky Větrného klanu stále využívají řeku, i když sucho pominulo.

Rozbřesk[]

Během cesty do nového území klany překročí Hromovou stezku. Sasanka zaostává a hrozí, že ji zasáhne monstrum. Lístečka a Ohnivý povzbudivě křičí a ona bezpečně přejde. Později jí Lístečka pomáhá ošetřit zraněnou tlapku. Jak se dostávají dále do hor, Sasance se díky ošetřené tlapce jde lépe, i když je terén stále obtížnější.

Záře hvězd[]

Sasanka s přicházejícím stářím slábne. Ona a další starší Větrného klanu, těžce onemocní následkem toho, že jim Křídlenka dala zkaženou vodu. Lístečka přinese byliny, když se dozví novinky, a je schopna pomoci Hnědoušovi, aby se stav starších nezhoršil.

Síla tří[]

Temná řeka[]

Sojkotlapka poslouchá další léčitele na cestě k Měsíčnímu jezírku a Hnědouš se svěří, že se Sasanka zotavila z zeleného kašle a dožije se dalšího období nového listí. Sojkotlapka pozná, že se Hnědouš bojí, že by to mohlo být její poslední období nového listí.

Drobnosti[]

  • Vicky na svém facebooku odhalila, že její partner zemřel, když bránil Sasanku, když je napadli Stínoví v čele se Zlomeným měsícem (bitva, která vedla z vyhoštění Větrného klanu)
  • Dříve se spekulovalo, že Vysoký měsíc je otcem jejich koťat. To se ukázalo jako nepravda.
  • V knize Oheň a led porodila celkem tři koťata, ovšem pouze Hlodášek se dožil jmenování učedníkem
  • Hnědouš měl pravdu, Temná řeka je poslední knihou, ve které se Sasanka objevuje a někdy během této série umírá, pravděpodobně stářím. Dle autorek je to mezi koncem třetí série a začátkem čtvrté
  • Ona a Jednofousek jsou však stejně staří. Zatímco ona umírá stářím už ve třetí sérii, její sourozenci jsou v té době považování za aktivní válečníky a vyskytují se v mnoha dalších knihách. Jedná se o jednu z chyb, která vzniká, když jsou některé superedice napsány později než originální série a tedy jsou nekonzistentní.

Galerie[]

Advertisement